Ording i förrådet! Jippi!

Det har varit lite tyst här på bloggfronten, men hos oss har det hänt desto mer. Men mest har vi haft en jätte härlig semester. Men det jag tänkte visa idag är vad vi gjorde i helgen.
Jag har fått lite organisationsdille och har nog lite behov av att känna att jag har lite koll på tillvaron igen. 
Så här hemma har gjorts cheman och inköpslistor, rensat skåp och slängt massor av gammalt. 
Men ett projekt som var mer än välbehövligt var städning av garage och förråd. Det var så fullt och stökigt att man knappt kom innanför dörren. Och det var jag tyvärr tvungen att involvera maken i, mycket av sakerna behövde han vara med och bestämma om. Dessutom hade vi fått en massa hyllor av min far som inte han behövde längre och dom behövde vi vara två om att sätta ihop. Så stackarn fick snällt hjälpa mig i mitt städdille.
 När jag var på Gekås i ullared sist köpte jag hållare att hänga upp trägårdverktyg på dom kom äntligen till användning och alla verktygen har nu en fast plats.
 Den gamla rostiga slangvindan fick sig en omgång svart sprayfärg och tjänar nu som hållare för trädgårdssladden som vi mestadels använder till gräsklipparen så här års.
 Precis innanför förrådsdörren sitter två korgar som jag tror att man brukar ha i köket. Här ligger planteringsspadar, räfsor och trägårdsvantar. Allt för att det skall vara så smidigt som möjligt att få tag i. Dessa använder jag i alla fall rätt så frekvent.
 Här är hyllorna som min käre far donerade. De kom fantastiskt väl till pass. I dem har vi nu sorterat in allt efter användningsområde. Nästa gång vi är på det stora möbelvaruhuset skall vi passa på att köpa ett gäng förvaringsbackar att ställa i hyllorna så blir det ännu mer ordning, och dessutom lättare att hålla ordningen.
Äntligen fick makens verktygstavla komma upp på väggen. Han fick den i julklapp men platsen som den nu sitter på var upptagen. Där satt tidigare en hylla som vi nu kunde ta bort eftersom vi hade fått ett helt gäng nya hyllor.

Ett helt lass med släpkärra blev det till tippen, flera kartonger skänktes till frälsningsarmén och vi har fantastiskt mycket mer utrymme i både garage och förråd. Dess utom måste jag säga att själen alltid känns liiite lättare när man har rensat lite någonstans. 
Sedan tror jag inte att det var så synd om den stackars maken ändå. Han tyckte både att det var väldigt skönt att få ordning och dessutom tyckte han att det var riktigt roligt.

Nu fortsätter mitt ordningdille inomhus men det klarar jag det mesta själv. Ha det bra så länge kram C

Kommentarer

Populära inlägg