Nytt soffbord

Idag kom världens bästa pappa hem med vårt nya hemmabyggda soffbord. Eller, frågan är om man kan kalla det hemmabyggt när det är gjort i en proffsverkstad med hjälp av proffsmöbelsnickare?... men det är gjort hemma hos min pappa i alla fall.
Det är jag och min far som funderat ut hur det skulle se ut, och det var även han och jag som snickrade ihop det.
Vårt soffbord som vi hade tidigare var rektangulärt och lika långt som soffan. Önskemålet var ett runt bord som inte skulle ta upp lika mycket plats, så att fåtöljerna även skulle få plats vid bordet. Vi ville ha det lite högre så att man kunde fika vid bordet utan att vika sig dubbelvikt, det förra var extremt lågt. Sist men inte minst ville vi ha en hylla under bordet att lägga en tidning eller fjärrkontroll på. Jag tycker att vi lyckades riktigt bra. Extra nöjd är jag med höjden som vi egentligen bara höftade till, nu när jag sitter och bloggar vid det nya bordet känns det perfekt.
Tack världens bästa pappa för hjälpen!
Hälsningar från en mycket nöjd C
Kram så länge.

Kommentarer

Populära inlägg